راهپیمایی روز قدس در آذربایجان‌غربی به صورت حضوری برگزار می‌شود
کد خبر: 4050988
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

راهپیمایی روز قدس در آذربایجان‌غربی به صورت حضوری برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اولین روز قدس قرن جدید با حمایت قاطع ملت ایران از آزادی همیشگی قدس شریف ساعت ۱۱ روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در سطح آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، ۳۰ فروردین در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از فیوضات ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر همانگونه که شایسته است بهره‌مند شویم، امام خمینی (ره) در مورد اهمیت روز قدس فرمود:« روز قدس روز اسلام و تعیین سرنوشت اسلام و مسلمانان است» و باید در این روز با تمام توان از قدس شریف دفاع کنیم.

وی افزود: با توجه به کم‌رنگ شدن بیماری کرونا و واکسیناسیون همگانی براساس تصمیم کشوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راهپیمایی روز قدس بعد از ۲ سال وقفه با توجه به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا این راهپیمایی به صورت مردمی و در مسیرهایی که اعلام می‌شود برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: تهیه و تولید برنامه‌های محتوایی با موضوعیت تشریح فلسفه روز قدس و ارائه آن در فضای مجازی می‌تواند در آماده‌سازی اذهان آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان تاثیر گذارد.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای عربی تلاش دارند تا آرمان قدس را زیر پای گذاشته و به آن پشت کنند در حالی که فلسطین و قدس شریف نماد عزت و افتخار و خط قرمز مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است و موجب مرزبندی بین حق و باطل می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: روشنگری و عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و روز جهانی قدس فرصت مناسبی است که توطئه‌های استکبار در مقابله با جهان اسلام تبیین شود.

وی گفت: زنده نگه‌داشتن ابتکار تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان با عنوان روز قدس، نمایش اتحاد مسلمانان در خصوص موضوع فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و تبیین رژیم جعلی صهیونیستی از جمله اهداف برگزاری مراسم این روز است.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: امروزه حمایت از فلسطین و قدس از وظایف شرعی و اسلامی ما است قدس اولین قبله مسلمین بود که پیامبر (ص) به سمت آن نماز خواند و باید با تمام توان از آن حمایت کنیم و مانع از تجاوزات دشمن به آن شویم.

وی یادآور شد: روز جهانی قدس یکی از ماندگارترین میراث‌های تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و روز ایستادگی و مقاومت مظلومان و حق‌طلبان جهان در برابر باطل است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مقاومت ‌و مبارزه ‌رمز ریشه‌کن ‌کردن‌ ‌صهیونیسم ‌غاصب و روز قدس تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین است، بی‌شک انتفاضه ‌مردم ستم‌دیده ‌فلسطین ‌به ‌رغم ‌تمام ‌فشارها ادامه‌ خواهد داشت و رژیم ‌صهیونیستی غاصب نیز ‌نمی‌تواند آن را برای‌ همیشه‌ متوقف ‌کند.

وی ادامه داد: هر چند سیاست ‌خبیثانه آمریکای جنایتکار، رژیم جعلی صهیونیست و استعمارگران ‌این ‌است‌ که ‌مسئله ‌فلسطین‌ به ‌فراموشی ‌سپرده ‌شود اما مردم هوشیار و بیدار جهان می‌دانند که مسئله ‌مهم ‌این ‌دوران‌، ‌فلسطین‌ است‌ که‌ این انتفاضه بزرگ‌ ادامه ‌دارد.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: روز قدس نمایش اتحاد اسلام است و اعلام روز قدس موجب آشکار شدن بیش از پیش جنایات رژیم صهیونیستی شده و این نام‌گذاری موجب حمایت اسلامی و جوامع حق‌طلب آزادی‌خواه، همایش اتحاد اسلامی، بسط و گسترش و تقویت فرهنگ مقاومت، به چالش کشیده شدن شعار دروغین صلح و حقوق بشر و سازمان های بین‌المللی شده است.

وی افزود: اولین روز قدس قرن جدید با حمایت قاطع ملت ایران از آزادی همیشگی قدس شریف ساعت ۱۱ روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در سطح استان برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام
captcha